Trumpetväckning

image55

Lördag den 29 mars var det dag att väcka änglatrumpeterna som vilat i duklet i stugan. Jag klippte ned dem och så fick de ljummet vatten, en plats framför fönstret och en liten skopa gödsel. Varje gång man kommer in i stugan känns det som att komma in i ett hönshus, i alla fall av lukten att döma. Vi har hakat av luckorna för att trumpeterna ska få mer ljus, hoppas att stanken skrämmer eventuella inbrottstjuvar. Nåja, det finns inte något särskilt att ta i stugan, men jag skulle gärna slippa ovälkomna besök, om det går.

Min stora önskan är ju att tukta några av änglatrumpeterna så de blir som träd, men jag borde ha tänkt på det innan jag beskar dem förra året. Jag skulle sparat en enda stam som jag höll rak, istället för att blommorna ska få förgrena sig så mycket som de gör nu. Man lär sig av misstagen.

Kommentarer
Postat av: Rayanmia

Hello admin, nice site you have!

2009-05-29 @ 14:03:44
URL: http://rayanmia.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0