Räddad i sista stund.



Min mamma är en hängiven mattväverska, eller ja, hon är en fena på att klippa mattrasor i alla fall. Det har hänt att hon utbrustit "-Åh, vilken fin skjorta du har, den skulle vara snygg som mattrasa". Det är väl en sak om hon säger så till oss i familjen, som vet hennes fäbless och att det är den finaste komplimang hon kan ge. Men det finns andra som snarare sett det som en förolämpning, vilket jag nog kan förstå.

Min mors mattrasiver gör ibland att jag får slita snygga tyger ur händerna på henne, som den här 50-talsgardinen som blev en utmärkt duk. Sockerskålen och gräddsnipan hittade jag på myrornas för 20 spänn. Galet billigt för en affär som jag annars tenderar att ta ut överpriser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0