Plats för trädgårdsböckerna



På min sida om sängen har det tidigare legat högar med trädgårdstidningar och böcker om växter. Inte längre. För två veckor sedan väcktes vi klockan 6.00 lördag morgon av upprepat metallslammer. Visst, vi har en returstation utanför fönstret men det här oljudet bara fortsatte och fortsatte.

Yrvaken gick jag upp för att se vad som var på gång. Det visade sig att en mycket morgonpigg vaktmästare började en förrådsrensning och slängde järnskrot, ett efter ett, i en stor container. Jag ilade ner (jag hann ta på mig kläder i alla fall) för att be honom om några timmars helgsömn till... När jag gjort det var jag klarvaken.

Fördelen var att jag fick mycket gjort den lördagen, och på väg hem från kolonin hittade jag detta fynd i plåtlådan. En stadig vagn, perfekt för växtböcker vid sängen. Idag hämtade jag två industriglasskivor till hyllplanen - et voila!



Här en närbild på glasskivan. Armerat glas var det. Lite gökboet kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0