Snö och snödroppar

Otålig är bara mitt förnamn. Idag vaknade jag tidigt och fick därmed rum för ett besök på kolonin innan jag åkte till jobbet. Jag hade nog förväntat mig mer vår än vad jag mötte men den här snödroppen hade i alla fall stuckit upp i landet vid det höga staketet.
Vid Strävdeutsian hade det smält undan någon decimeter och de tulpaner som är planterade där kommer nog bli tidiga. Rabatten vid tornet, där vi planterat Kejsarkronor och Vitlysing, kommer nog också vara ett gynnsamt ställe för tidiga plantor.
I stugan flödade solen in genom fönstren och det var ca 10 grader. Dock upptäckte jag Änglatrumpeten hade små trådar som gick från gren till gren. Spinn? Jag såpsprutade för säkerhets skull innan jag drog iväg till mitt arbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0