Lucköppning

Den tionde mars var det dags att ta av luckorna för säsongen för att väcka änglatrumpeterna. Eller väcka, de har varit igång hela vintern tack vare belysning och vattning.
Ingen är ivrigare än jag. Jag vill plantera så fort det går och på väg ner till kolonin "kuppade" jag och köpte ett gäng påskliljor. Det var fortfarande genomfruset i krukan, så jag fick ställa liljorna ovanpå jorden och täcka med silvertrasslet.
Förevändningen att jag var "tvungen" att stanna vid ringen och handla var att jag skulle fixa vin till kvällen. På väg till kassan stod det småflaskor, jag kunde inte låta bli... är det tillåtet att placera varor på det sättet på systembolaget?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0